Spring cleaning

201603171156ea8823e6634

Ziezo. Dag twee van de grote schoonmaak zit.er.op.

Oef.

Gek, hoe productief je plotseling wordt als er geen peuter aan je been hangt te jengelen. Of hoe snel en grondig het gaat wanneer je niet op een geruisloze manier toch de badkamer probeert te doen. En vreemd, hoe je vroeger als kinderloze persoon er toch in slaagde om het ‘druk’ te hebben, desondanks de sloten aan vrije tijd.

Ik gaf mezelf twee dagen om weer enigszins mee te zijn met wat er moest gebeuren. Min of meer, want gegarandeerd dat ’t morgen alweer een slagveld is. Maar daar denken we nu niet aan. Genieten van een lentefris huis. Jawel, in twee dagen tijd kreeg quasi elk stoffig hoekje en kantje een veeg van mijn poetsdoek. Kon ik ongestoord doorwerken aangezien kleine Norah naar de crèche gaat.

Jawel, ik ben zo’n moeder die haar kleine naar de crèche stuurt, desondanks mijn week verlof. (Ja, shame on me!) Maar behalve het feit dat ik toch moet betalen eens haar vrije dagen op zijn (en ik die liever spaar voor leuke dagen met ons drietjes), kon het huis ook weleens wat aandacht gebruiken. En een peuter laten meehelpen, tsja, dan ben ik een hele week zoet. Leuk, zo’n weekje verlof. :-/

Nu is ’t werk achter de rug, heeft Norah twee dagen kunnen spelen met de vriendjes en kunnen we morgen lekker samen leukere dingen doen. 🙂

Geef een reactie

